5 resultater

Højtråbende borgere udfordrer demokratiet

Lokaldemokrati
Velfærd

Borgernes tillid til det offentlige er under pres. Over hele landet presser vrede højtråbende borgere både lokalpolitikerne og de offentligt ansatte. Ny bog giver et bud på, hvad der skal til for at modvirke tillidskrisen.

Forsvarsforlig på plads: Kommuner ser håb for et samlet cyberforsvar

Kriminalitet
KL
Folketinget

KL har efterspurgt et samlet cyberforsvar i forbindelse med forhandlinger om et forsvarsforlig, og nu hvor et bredt flertal i Folketinget står bag en aftale, ser KL et "stærkt politisk signal" i, at forsvarsforliget vil sætte arbejdet med at styrke landets cybersikkerhed i gang.

Tårnby henter ny kommunaldirektør i Helsingør

Navne
Administration

Lars Rich, der kommer fra en direktørstilling i Helsingør Kommune, bliver ny kommunaldirektør i Tårnby Kommune.

Ældreminister i samråd: Tilsyn skal saneres

Folketinget
Ældre

Tilsyn på ældreområdet skal ikke ses som en hammer i hovedet på kommunerne, men som en hjørnesten i forhold til at sikre kvalitet i ældreplejen. De elementer af de tre tilsyn på ældreområdet, der ikke taler ind i at understøtte kvalitet, skal der luges ud i, lyder det fra ældreminister Mette Kierkgaard (M) på et samråd.

15-årige Esben arbejder som spire – og giver håb for fremtiden

Rekruttering
Ældre
Unge

Knap 900 unge er i dag ansat på plejecentre landet over på spireordningen, der giver unge mellem 13 og 17 år mulighed for at tage fritidsjob i ældreplejen. 24 procent af spirerne er mænd og overhaler dermed antallet af mandlige ansatte i ældreplejen. Det tegner positivt for fremtiden, mener KL-udvalgsformand.