32 greb til en bedre folkeskole
32 greb til en bedre folkeskole
Folkeskolen er noget af det mest dyrebare, vi har i Danmark – og i mine øjne også noget af det mest danske, der findes. En skole, der er bygget på tankegangen om, at vi skal møde hinanden på kryds og tværs af sociale og kulturelle forskelle. At vi får et bedre samfund af, at vi alle har gået i klasse med hinanden, set hinandens madpakker og er kommet i hinandens hjem som små. Og at det bidrager til et godt og demokratisk samfund, hvis den lokale distriktsskole er det oplagte og naturlige førstevalg for langt de fleste familier. Det er smukt, synes jeg.
Dog oplever jeg, fra min position som politisk ansvarlig for Odenses børn og unge gennem mere end 10 år, en folkeskole, der presses.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her