Maj

121 resultater

Lollands folkeskoler får kritik: ”De sparker en åben dør ind”

Skole
Byråd

Der er for lav kvalitet i Lollands folkeskoler, mener styrelse. Kommunen medgiver, at der er behov for at have fokus på udviklingen af folkeskolen – herunder både faglighed og trivsel, men påpeger, at det arbejde er i fuld gang.

Elever laver prototype på fremtidens klasselokale

Skole
Ældre
Klima

Elever designer klasselokale, sanseprojekt for demente og grønne tiltag på et rådhus. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Aabenraa sparer millionbeløb på at investere i jobcentret

Byråd

Et afkast på 20 millioner og en halvering af antallet af borgere på kontanthjælp og uddannelseshjælp. Det er resultatet af en investeringsstrategi i Aabenraa, der er blevet fremhævet af Reformkommissionen.

Vismænd: Private aktører er ikke bedre end kommuner til at få folk i job

Beskæftigelse

En ny rapport fra Det Økonomiske Råd peger på, at private aktører ikke er bedre til at få folk i job end kommunerne. Samtidig mener vismændene, at ændringer af arbejdsmarkedsindsatsen bør bygge på en konkret evaluering – i stedet for at man melder besparelser ud som det første.

Ekspertgruppe skal give bud på fremtidens beskæftigelsesindsats – og hvordan der kan spares milliarder

Folketinget

En ekspertgruppe skal om et år aflevere bud på, hvordan beskæftigelsesindsatsen kan reformeres. Regeringen vil skabe en mere værdig beskæftigelsesindsats, lyder det i kommissorium, hvor målet om at nedlægge jobcentre og spare tre milliarder på beskæftigelsesindsatsen fremgår klart.

Radikale stemmer for affaldslov: ”Vi har fået rykket nogle ting”

Folketinget
Affald & genbrug

Det har gennem længere tid stået uklart, hvordan Radikale Venstre stiller sig til regeringens lovforslag om liberalisering af affaldssektoren. Nu melder partiet ud.