4 resultater

Miljø
Forebyggelse
Forurening

Det kommunalt ejede forsyningsselskab Aalborg Forsyning står i spidsen for et nyt projekt, der skal effektivisere kildeopsporing af miljøfarlige stoffer som for eksempel PFAS i vandmiljøet. Projektet skal også udvikle og teste nye teknologier, der kan rense for de miljøfarlige stoffer.

Ny Viden: Nære relationer er afgørende for at ældre føler sig hjemme på plejehjem

Ældre
Velfærd
Arbejdsmarked

Ny Viden handler denne gang om ældre, beskæftigelse og velfærd. Vi modtager gerne tips til nye undersøgelser, rapporter, analyser og forskningsresultater på viden@kl.dk.

Forsker: Det er giftigt for velfærdssamfundet, når vi ikke kan tale om besparelser

Økonomiaftale
Økonomiforhandlinger

Der er en tendens til, at man fra øverste politiske niveau gerne vil signalere, at man tager ansvar, samtidig med at man gerne vil give gaver. Men det er gift for velfærdssamfundet, hvis der ikke er ærlighed om besparelser, advarer forsker.

Lærere i bekymringsbrev: Der er brug for flere penge til folkeskolen

Skole
Økonomiaftale

Formanden for Danmarks Lærerforening, Gordon Ørskov Madsen, og formændene for foreningens lokalafdelinger i landets seks største byer er alvorligt bekymrede for de konsekvenser, kommunernes pressede økonomi har for folkeskolen og elever i mistrivsel. Den bekymring deler de nu i et åbent brev til både kommunal- og folketingspolitikere forud for økonomiforhandlingerne mellem KL og regeringen.