Kommission foreslår faglige fyrtårne på skoler og institutioner | Danske Kommuner
Gå til hovedindhold
Forskning
Uddannelse
Unge

Kommission foreslår faglige fyrtårne på skoler og institutioner

Der skal forskes mere i pædagogik og undervisning, og der skal oprettes specialiststillinger med faglige fyrtårne blandt pædagoger og lærere for at højne kvaliteten af uddannelsessystemet. Det er en af mange anbefalinger, Reformkommissionen præsenterede onsdag.

Nina Smith, formand for Reformkommissionen, der onsdag fremlagde deres anbefalinger om børn og unges vej gennem uddannelsessystemet. Foto: Martin Pedersen

03. 05. 2023 - kl. 13:40
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

– Kvaliteten af uddannelsessystemet kan aldrig overstige kvaliteten af underviserne. Derfor handler det om at løfte underviserne, så de bliver bedre foregangsmænd- og kvinder, når vi skal løfte de pædagogiske udfordringer – ikke bare nu, men også i fremtiden.

Sådan lød det onsdag formiddag fra Jørgen Søndergaard, medlem af Reformkommissionen, da kommissionens anbefalinger til at skabe en attraktiv vej gennem uddannelsessystemet for alle unge blev præsenteret.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her