Arbejdsmarked
Ældre
Børn

Set & Sket: Børn bydes velkommen med tegnet kort

Nytilflyttede børn får guide, podcast går tæt på ældreplejen, og virksomhedssamarbejde skal få unge ud på arbejdsmarkedet. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Borgmester Stephanie Storbank (V) sammen med Andrew Fuenzalida, som fik ideen til velkomstbrevet til børn. Pressefoto

03. 05. 2023 - kl. 10:04
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Modtagelse i børnehøjde

I lighed med mange andre kommuner sender Billund Kommune en digital velkomsthilsen til nye tilflyttere. Men som noget nyt modtager tilflyttende børn nu også en særlig velkomst i børnehøjde.

Det var en elev i 5. klasse på International School of Billund, der fik ideen. Andrew Fuenzalida undrede sig over, hvorfor kun forældrene, og ikke børnene, skulle bydes velkommen til Billund Kommune. Han flyttede selv til Billund Kommune fra USA i 2020.