Navne

Eksborgmester dropper comeback og en håndfuld nye chefer: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

04. 05. 2023 - kl. 09:41
Tekst af Mads Brandsen

I anledning af store bededag udkommer ugens overflyvning over det kommunale Danmark allerede torsdag. Og selv om arbejdsugen er kortere, er der nemlig nok at samle op på.

Vi begynder i den politiske afdeling i Ishøj på Københavns Vestegn, hvor byrådsmedlem Sengül Deniz (Ishøjlisten) af helbredsmæssige årsager er udtrådt af byrådet. Med 17 år i byrådet er det ikke nogen novice, der nu overlader pladsen til partifællen Steen Skovhus. Sengül Deniz begyndte sin lokalpolitiske karriere i Socialdemokratiet, men skiftede forud for KV21 til Ishøjlisten, der blev dannet af tidligere S-borgmester Ole Bjørstorp.