Folketinget
Økonomi

EL anklager regeringen for at underfinansiere velfærden: Vi holder hånden under kommunerne, svarer Wammen

Under et samråd forsikrede finansminister Nicolai Wammen (S), at regeringen med penge til demografi har sikret den nære velfærd. Men han erkendte samtidig, at kommunerne står med svære prioriteringer, og at regeringen og Folketinget derfor skal hjælpe kommunerne ved at fjerne unødigt bureaukrati og administration.

Foto: Folketingets TV

04. 05. 2023 - kl. 14:59
Tekst af Anna Törnqvist Jensen og Mads Brandsen

Har regeringen brudt et valgløfte?

Det søgte Enhedslistens finansordfører Pelle Dragsted svar på under et samråd med finansminister Nicolai Wammen (S) i Folketingets finansudvalg torsdag. Det var på Pelle Dragsteds foranledning, at samrådet, der handlede om, hvordan regeringen på kort og lang sigt vil sikre, at kommunerne får finansiering til at opretholde velfærden på mindst samme niveau som i dag, fandt sted.