Ledelse
Navne

Kommunaldirektør siger farvel efter ni måneder i stolen

Furesø mister sin kommunaldirektør, Nicolai Kragh Petersen, som vender tilbage til sin tidligere arbejdsplads, Københavns Kommune.

Nicolai Kragh Petersen. Foto: Furesø Kommune

08. 05. 2023 - kl. 12:30
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det blev en kort fornøjelse for Nicolai Kragh Petersen som kommunaldirektør i Furesø. Han har nemlig sagt op til fordel for et nyt job som økonomidirektør i Københavns Kommune. Det oplyser Furesø Kommune i en pressemeddelelse.

– Jeg har været rigtig glad for modtagelsen i Furesø og for samarbejdet med byrådet, borgmesteren og alle kommunens medarbejdere. Når jeg siger ja tak til stillingen i København, er det fordi, det for mig er en drømmestilling, som jeg nu har fået mulighed for at byde ind på. Jeg har lært meget af mit ophold i Furesø og efterlader en kommune med et godt samarbejdsklima og en fælles vilje til at gøre en god kommune endnu bedre, siger Nicolai Kragh Petersen i en pressemeddelelse.