Energi
Jura

Borgmester undskylder efter beskyldninger om strømtyveri

I efteråret beskyldte Fanø Kommune festivalen Fanø Vesterland for at have tappet kommunal strøm uden tilladelse. Nu giver borgmesteren dog en uforbeholden undskyldning.

Foto: Colourbox

09. 05. 2023 - kl. 10:21
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Musikfestivalen Fanø Vesterland forsynede toiletvogne til festivalens 5000 gæster med kommunal strøm uden tilladelse. Sådan lød beskyldningerne mod festivalen i efteråret fra Fanø Kommune, hvor kommunen ud fra et estimeret strømforbrug ville opkræve udgiften til strømforbruget af festivalen.

Lasse Harder Schousboe (EL), der er formand for kommunens erhvervs-, natur- og teknikudvalg, kaldte sagen en ”rimelig alvorlig sag”, men nu har piben fået en helt anden lyd.