6 resultater

Ziegler er tilbage: Jeg er lige præcis, hvor jeg gerne vil være

Byråd
KL
Navne

For syv måneder siden fik Høje-Taastrups borgmester Michael Ziegler (K) vendt sit liv på hovedet, da han fik konstateret leukæmi. De mange måneders kamp mod den alvorlige sygdom har kun bekræftet Michael Ziegler i, at han gerne ville vende tilbage til det, han var. Det er han klar til nu – med lidt flere frirum i kalenderen.

Ekspertudvalg peger på kommunale hovedpiner på socialområdet

KL
Økonomi
Handicap

Tilsyn, økonomiske hensyn, et serviceniveau, der i højere grad fastsættes af Ankestyrelsen end kommunerne, og regler om merudgift, der stiller utopiske krav til kommunerne. Det er nogle af de problemer, Ekspertudvalget på socialområdet peger på i sin første delrapport. Problemer, som kommunerne længe har råbt højt om.

Udvalgsformænd i opråb: Vi kan ikke blive ved at sende flere og flere børn i specialtilbud uden at få økonomi

Skole
Folketinget
Økonomi

I et fælles brev til indenrigs- og sundhedsminister samt børne- og undervisningsminister deler 12 udvalgsformænd fra Region Sjælland deres frustration over, at antallet af børn, der kommer i specialtilbud, kun bliver flere og flere. Udgifterne er på himmelflugt, og kommunerne kan ikke blive ved at betale regningen alene, lyder det.

Kommune får hjælp af borgere til at løse manglen på arbejdskraft: Det er helt vildt givtigt

Rekruttering
Arbejdsmarked
Ældre

Rudersdals særlige opgaveudvalg med fokus på organisering, rekruttering og fastholdelse har været en succes i sit første år, og ifølge udvalgsformand Birgitte Schjerning Povlsen (K) er det guld værd at få input fra de borgere, der sidder med i udvalget og skal hjælpe kommunen med at finde løsninger på manglen på arbejdskraft.

Egedal stopper samarbejdet med kommunaldirektør

Navne
Ledelse

Kommunaldirektør i Egedal Christine Brochdorf fratræder sin stilling, da Egedal Kommune fremover ønsker en anden profil.

Set & Sket: Udvalg vedtager forslag fra elever

Skole
Børn
Unge

Elevers forslag stemt gennem i udvalg, verdensmål i børnehøjde og styrket læseglæde hos børn. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.