Byråd
KL
Navne

Ziegler er tilbage: Jeg er lige præcis, hvor jeg gerne vil være

For syv måneder siden fik Høje-Taastrups borgmester Michael Ziegler (K) vendt sit liv på hovedet, da han fik konstateret leukæmi. De mange måneders kamp mod den alvorlige sygdom har kun bekræftet Michael Ziegler i, at han gerne ville vende tilbage til det, han var. Det er han klar til nu – med lidt flere frirum i kalenderen.

Michael Ziegler er efter et syv måneder langt sygdomsforløb klar til at vende tilbage. Foto: Privat

10. 05. 2023 - kl. 12:06
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Michael Ziegler (K) havde egentlig forventet, at han bare skulle have noget andet antibiotika, da han en lørdag for syv måneder siden tog til vagtlægen for at få behandlet den lungebetændelse, der plagede Høje-Taastrups borgmester. Men meldingen var en helt anden. På få minutter blev han indlagt, og kort efter fik han en livsforandrende besked: Michael Ziegler havde leukæmi.

– Der var ikke noget at rafle om. Jeg vidste godt, at jeg nu var ekskluderet fra det liv, jeg havde. Det kunne jeg ikke gøre noget som helst ved. Jeg var nødt til at vende ansigtet mod hospitalet og den behandling, jeg skulle igennem, og kigge ind i det, fortæller Michael Ziegler.