7 resultater

”Vi skal hylde dem, der bryder regler, hvis de bryder reglerne for at gøre det rigtige”

KL
Sundhed

Fabrikssproget har sneget sig ind i sundhedsvæsnet, og reglerne må brydes, hvis de spænder ben for omsorgen. Sådan lød det fra formand for Etisk Råd, Leif Vestergaard, da han på Social- og Sundhedspolitisk Forum i Aalborg argumenterede for, at omsorg skal være en tilgang og ikke et tilbud i velfærdssamfundet.

Ældreminister: Det er naivt at tro, at de kendte løsninger kan løse de udfordringer, vi står overfor

KL
Ældre
Frisættelse

Det er ældreminister Mette Kierkgaards (M) ambition, at frisættelse skal medføre, at vi går fra en velfærdsstat, der leverer ydelser, til et velfærdssamfund, hvor vi skaber velfærd sammen. Og frisættelse skal være meget mere end et opgør med regler, mener hun. Men der er endnu mange dilemmaer, som der ikke er sat ord på, og kommunerne er stadig bundet på hænder og fødder økonomisk, lød modsvaret fra borgmester i debat.

København finder nyt våben mod langtrukken sagsbehandling

Byggeri
Sagsbehandling

Teknik- og miljøforvaltningen i København har installeret flere robotter, der skal hjælpe med at få byggesager hurtigere gennem systemet.

6-byer: Her spænder sundhedsloven ben for os

Folketinget
Sundhed

De seks største kommuner fremlægger forslag, der, hvis de gennemføres, vil sikre mere tid til kerneopgaven på sundhedsområdet.

Venstre holder borgmesterposten på Nordfyn med ny konstituering

Byråd
Navne

En bred aftale sikrer, at Mette Landtved-Holm (V) torsdag vælges til ny borgmester, efter Morten Andersen trak sig tidligere på ugen.

Wammen svarer ikke på, hvorfor staten skal have en plan for besparelser på administration

Folketinget
Finanslov
Administration

Det er stadig uvist, hvorfor kommuner og regioner skal spare tre milliarder kroner uden nogen bagvedliggende analyse, mens staten bliver nødt til at afvente en sådan. Regeringen har ingen vision, lyder det fra Liberal Alliance.