Byråd
Navne

Næstved-politiker afviser alkoholforbud: ”De andre kommuner lukker blot øjnene”

Det var under Anders Fogh Rasmussens regeringsperiode, at Michael Perch (S) stemplede ind i dansk politik. Han oplevede dengang, at samfundet bevægede sig i en skæv retning, hvor skattelettelser var prioriteret over velfærd. Senest har han markeret sig i debatten om alkohol på 9. klassernes sidste skoledag, hvor han sammen med et flertal stemte nej til et alkoholforbud.

Foto: Næstved Kommune

15. 05. 2023 - kl. 10:33
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d’Acqueria

Michael Perch (S) var 17 år, da han meldte sig ind i Danmarks Socialdemokratiske Ungdom, DSU. Dagen efter stod han på Christiansborg Slotsplads med de andre fra ungdomspartiet og demonstrerede mod klassekvotienter.

– Det hele gik stærkt. Jeg meldte mig ind i DSU efter en snak med Magnus Heunicke, som foreslog mig det, og jeg har altid været politisk interesseret. Lige efter blev der udskrevet valg inden for en uge, hvor jeg hjalp til hver dag og endte med at blive afdelingsformand for den lokale DSU-afdeling i Næstved. Et par år efter blev jeg ansat i DSU i en deltidsstilling, siger Michael Perch.