Byråd
Navne

Mette havde aldrig drømt om, at hun skulle være Nordfyns borgmester

For Mette Landtved-Holm gik det pludselig meget stærkt, da gruppen pegede på hende som afløser for Morten Andersen (V), der gik af som borgmester i Nordfyns Kommune i sidste uge.

Foto: Nordfyns Kommune

16. 05. 2023 - kl. 11:12
Tekst af Mads Brandsen

Det var Mette Landtved-Holms (V) plan, at der skulle ske noget andet i hendes professionelle liv. Efter sommerferien ville hun stoppe som viceskoleleder på Sletten Skole i Otterup, hvor hun har været siden 2012 – uden at have en plan i skuffen for, hvad hun så ville.

Det sørgede Morten Andersen (V) indirekte for, at hun fik. Efter hans afgang som borgmester i Nordfyns Kommune som følge af et kys på et dansegulv til en kommunal julefrokost sidste år, pegede en enig byrådsgruppe i sidste uge nemlig på den hidtidige gruppeformand som ny borgmester.