Byråd
Navne

Socialdemokratiets borgmesterkandidat i Norddjurs: Jeg er ikke nogen ny Jan

Allan Gjersbøl Jørgensen (S) er netop blevet valgt som Socialdemokratiets nye borgmesterkandidat i Norddjurs Kommune. Da han gik ind i kommunalpolitik, var det med et ønske om at forløse kommunens store potentiale. Fire perioder senere kæmper han stadig med netop det.

Foto: Allan Gjersbøl Jørgensen - Borgmesterkandidat, Soc.dem. Norddjurs/Facebook

22. 05. 2023 - kl. 11:09
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Det var til en urafstemning blandt Socialdemokratiets medlemmer i Norddjurs, at Allan Gjersbøl Jørgensen (S) blev udvalgt som partiets bedste bud på en borgmesterkandidat ved næste kommunalvalg. Efter partiets mangeårige borgmester Jan Petersen træk sig efter sidste valg, har partiet længe ledt efter en arvtager, der kunne fører depechen videre.

– Det er en stor opgave. Deri ligger der også forventninger og et andet pres, tør jeg godt sige. Både fra borgerne og fra vores parti. Socialdemokratiet er vant til at have borgmesterposten, siger den nyvalgte borgmesterkandidat, Allan Gjersbøl Jørgensen (S).