6 resultater

Kommission anbefaler præmie til kommuner og styrket samarbejde med virksomheder

Folketinget
Arbejdsmarked
Beskæftigelse

Kommuner skal have en præmie for at få udsatte borgere i beskæftigelse. Kommunerne skal også samarbejde mere med civilsamfundet og virksomhederne for at lykkes med at skabe bedre betingelser for de omtrent 200.000 udsatte borgere på kanten af arbejdsmarkedet.

Reformkommissionen har haft Aabenraas beskæftigelsesindsatser under lup

Arbejdsmarked
Unge

Aabenraa Kommunes investeringsprojekter og ungeindsatser på beskæftigelsesområdet spiller en væsentlig rolle i Reformkommissionens anbefalinger til regeringen.

Sundhedspakke har milliarder til rådighed: KL vil have investering i det nære sundhedsvæsen

KL
Sundhed

Efter regeringen tirsdag har præsenteret en sundhedspakke til fem milliarder kroner, håber KL, at en del af pengene vil blive prioriteret i det nære sundhedsvæsen.

Poul Dalsager fik ret: Det er i EU, løsningerne skal findes

EU

Poul Dalsager fik ret: Det er i EU, løsningerne skal findes

Her er kernen i den juridiske disput om affaldsanlæggene

Affald & genbrug
Jura
Økonomi

Kammeradvokaten vurderer for Energistyrelsen, at det ikke vil være ekspropriation, hvis man konkurrenceudsætter affaldsområdet. Juraprofessor når stik modsatte konklusion i et notat for Dansk Affaldsforening.

Ny Viden: Flere unge er hverken i job eller i gang med en uddannelse

Unge
Uddannelse
Beskæftigelse

Ny Viden handler i denne uge om unge, indkøb og arbejdsmarked. Tips til rapporter, analyser, undersøgelser og forskningsresultater modtages gerne på viden@kl.dk.