Beskæftigelse
Arbejdsmarked
Unge

Reformkommissionen har haft Aabenraas beskæftigelsesindsatser under lup

Aabenraa Kommunes investeringsprojekter og ungeindsatser på beskæftigelsesområdet spiller en væsentlig rolle i Reformkommissionens anbefalinger til regeringen.

Foto: Hung Tien Vu

23. 05. 2023 - kl. 13:18
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Tirsdag offentliggjorde Reformkommissionen sin tredje rapport med anbefalinger til regeringen inden for særlige indsatser for unge, voksne og integrationsborgere. Kommissionen har besøgt kommuner, virksomheder og civilsamfundsorganisationer for at samle inspiration til anbefalingerne, og her har de været særligt interesserede i Aabenraa Kommunes investeringsstrategier i beskæftigelsesområdet.

– Aabenraa Kommune har haft afgørende indflydelse med deres betydelige investering for at reducere sagsbunkerne og implementere mere effektive indsatser – også for de borgere med større udfordringer end blot arbejdsløshed. Det har været en kæmpe inspiration for Reformkommissionens arbejde, siger Nina Smith, formand for Reformkommissionen, i en pressemeddelelse.