Ledelse
Jura
Byggeri

Rudersdal bortviser to ledende medarbejdere efter mistanke om ulovlige gaver

Mistanke om ulovlig modtagelse af gaver og berigelseskriminalitet har fået Rudersdal Kommune til at sende to ledende medarbejdere hjem. Den ene er politianmeldt.

Det er i forbindelse med renoveringen af blandt andet Rundforbi svømmehal, at to ledende medarbejdere er blevet bortvist. Foto: Rudersdal Kommune

25. 05. 2023 - kl. 12:05
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Rudersdal Kommune har bortvist to ledende medarbejdere på idrætsområdet og anmeldt den ene til Nordsjællands Politi. Medarbejderen mistænkes for berigelseskriminalitet og ulovlig modtagelse af gaver fra virksomheder, der har udført anlægsopgaver for kommunen. Politiets efterforskning er i den indledende fase, og den pågældende er således ikke sigtet. Den anden ledende medarbejder forventes også politianmeldt, oplyser Rudersdal Kommune i en pressemeddelelse.

Bortvisningen er – foruden mistanken om ulovlig modtagelse af gaver og berigelseskriminalitet – blandt andet foranlediget af en række disponeringer i forbindelse med anlægs- og renoveringsarbejder på kommunens svømmehaller - herunder navnlig Rundforbi svømmehal og Trørødskolens svømmehal.