KL
Økonomi

Finansminister: Staten skal ”hurtigst muligt” sløjfe regler, så kommunerne kan spare på administration

I 2024 skal landets kommuner spare i alt 700 millioner kroner på administration. Staten skal hjælpe kommunerne med at opnå den besparelse ved at sløjfe unødigt bureaukrati – og det skal ske hurtigst muligt, siger finansminister Nicolai Wammen (S).

KL har haft masser af eksempler på statsligt bureaukrati med til økonomiforhandlingerne. Foto: Jakob Carlsen

26. 05. 2023 - kl. 12:31
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Finansminister Nicolai Wammen (S) vil ikke sætte en konkret dato på, hvornår den første statslige regel bliver fjernet. Men det skal ske hurtigst muligt.

Det slog han fast, da regeringen og KL torsdag aften præsenterede økonomiaftalen for 2024.