Ledelse
Byråd
Navne

Konstitueret kommunaldirektør og flere borgmester-afløsere: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

26. 05. 2023 - kl. 11:25
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ugens rundsejling i det kommunale Danmark begynder midt på Gudenåen i Silkeborg, hvor Kommunaldirektørforening for nylig holdt generalforsamling. Her blev Eik Møller, kommunaldirektør i Ballerup, valgt som formand.

Eik Møller, der har været øverste chef i Ballerup siden 2015, var i forvejen næstformand i Komdir. Han er valgt for to år og afløser Niels Nybye Ågesen fra Vejle Kommune, som har haft posten de seneste fire år og efter foreningens regler ikke måtte fortsætte.