Skole
Ældre
Klima

Elever laver prototype på fremtidens klasselokale

Elever designer klasselokale, sanseprojekt for demente og grønne tiltag på et rådhus. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Vallensbæk Skole indretter sammen med eleverne et helt nyt klasselokale, hvor fokus bliver på varieret og individuel undervisning af eleverne. Foto: Vallensbæk Kommune

31. 05. 2023 - kl. 10:03
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Klasselokale skal kunne flere ting

Når klokken ringer ind til time efter sommerferien, skal 7.b på Vallensbæk Skole ikke længere sidde i hestesko og kigge mod underviseren i et almindeligt klasselokale.

Skolen har nemlig fået mulighed for at skabe et alternativt læringsrum, hvor der bliver taget højde for elevernes individuelle behov i forbindelse med læringssituationer. Og eleverne har selv været med til at indrette rummet.