Marts

144 resultater

Borgmester-exit og nyt job til ombrust kommunaldirektør: Her er ugens navnenyt

Navne
Byråd

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Nyt værktøj skal lette udtagning af lavbundsjord: ”Hvis det var for to år siden, havde det været mere banebrydende”

Miljø

Problemerne består, selv om nyt statsligt værktøj lokker med et bedre overblik over økonomi og arealernes beskaffenhed.

Superligaklub og kommuner står sammen om unges mistrivsel

Mistrivsel

Fodboldklubben FC Midtjylland og tre midtjyske kommuner har i fællesskab opstartet et aktiveringsprojekt, der skal styrke unges trivsel og give dem fodfæste efter sygdom, svigt, misbrug eller svækket selvværd. Erfaringen fra fodboldklubbens talentudvikling bruges til at hjælpe de unge med at indgå i fællesskaber på arbejdsmarkedet, uddannelser og i foreninger.

Hvert fjerde forsøg på at rekruttere sosu’er var forgæves

Frisættelse

I en redegørelse fra Ældreministeriet fremgår det, at hvert fjerde rekrutteringsforsøg af social- og sundhedshjælpere sidste år slog fejl, da stillingerne ikke blev besat. Samtidig blev knap hver femte stilling besat af medarbejdere, der ikke havde alle de ønskede kvalifikationer.

Viborg undersøger regelbrud: Ansatte mistænkes for 500 uberettigede opslag i registre

Datasikkerhed
Jura
Sagsbehandling

Ved en stikprøvekontrol har Viborg Kommune fundet en række formodede overtrædelser af retningslinjerne for registeradgang. Fem ansatte formodes at have lavet op mod 500 uberettigede registeropslag, og det får nu personalemæssige konsekvenser.

Danske Regioner: Kommunale opgaver bør ligge i sundhedsloven

Ældre

Svækkede ældre skal have bedre hjælp, lyder det fra Danske Regioner, som mener, at kommunernes sundheds- og plejeopgaver entydigt bør ligge i sundhedsloven.