8 resultater

Københavns politikere skal diskutere fridag efter afskaffelse af store bededag

Arbejdsmarked
Fritid

Hvad skal der ske, når nu staten har inddraget store bededag som fridag? Det skal politikerne i Københavns Borgerrepræsentation diskutere torsdag.

Staten frarådes TikTok, mens kommuner blot skal risikovurdere

Digitalisering
Datasikkerhed

Mens Center for Cybersikkerhed helt har frarådet at have app’en TikTok installeret på deres tjenstlige enheder i statslige myndigheder, lyder anbefalingen til kommuner og andre offentlige private organisationer blot at lave en risikovurdering af at bruge app’en.

41-årig mand anholdt for at true personalet i borgerservice

Kriminalitet

Manden er fortsat i politiets varetægt. Medarbejderne tilbydes krisehjælp, oplyser borgmesteren.

Ældre er indlagt halvt så mange dage som tidligere: Har givet ekstra stort pres på kommunerne

KL
Sundhed
Ældre

En analyse fra Indenrigs- og Sundhedsministeriets benchmarkingenhed viser, at antallet af indlæggelsesdage blandt ældre på medicinske afdelinger er faldet med 46 procent fra 2008 til 2021. Det betyder, at en masse opgaver er gledet fra hospitalerne ud i kommunerne, men der er hverken fulgt en plan eller penge med de ekstra opgaver, siger formanden for KL’s sundheds- og ældreudvalget Christina Krzyrosiak Hansen (S).

Kolding Kommune skal have ny kommunaldirektør

Navne

Kommunaldirektør i Kolding Thomas Boe har fået nyt job i det private og forlader Kolding Kommune efter godt 10 år.

Set & Sket: Georg Gearløs fik frit spil

Skole
Natur

Servicemedarbejdere har fået frit spil og opfundet en gigantisk løvsuger, tyskere er begejstret for dansk ventilationsløsning, og jordbytteri giver naturen gode betingelser. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.