Økonomi
Social

Fredericia forventer milliondyr ekstraregning for børn og unge med særlige behov

Størstedelen af landets kommuner har de seneste år oplevet stigende udgifter til børn og unge med særlige behov. Den tendens kan også mærkes i Fredericia, hvor en fremskrivning af budgettet for området viser et forventet merforbrug på 36 millioner kroner i år.

Foto: Colourbox

01. 03. 2023 - kl. 10:55
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Som mange af landets øvrige kommuner oplever Fredericia Kommune et øget pres på udgifter i forbindelse med indsatser og forebyggende foranstaltninger til den gruppe af kommunens børn og unge på området for familie- og ungdomsrådgivningen, der har særlige behov.

Derfor forventer kommunen et merforbrug i år på det samlede budget for familieområdet og ungdomsrådgivningen på 36 millioner kroner, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.