Skole
Natur

Set & Sket: Georg Gearløs fik frit spil

Servicemedarbejdere har fået frit spil og opfundet en gigantisk løvsuger, tyskere er begejstret for dansk ventilationsløsning, og jordbytteri giver naturen gode betingelser. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Gorm Flittner og Lars Peter Dinesen er en del af Assens Kommunes Tekniske Ejendomsserviceteam og har opfundet en gigantisk løvsuger. Foto: Assens Kommune

01. 03. 2023 - kl. 11:08
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Servicemedarbejdere opfinder gigantisk løvsuger

Normalt kræver det mange løft og hårde arbejdsstillinger, når skolegården, legepladsen og boldbanen skal sikres mod våde nedfaldne blade. Men det har Gorm Flittner og Lars Peter Dinesen været med til at udvikle en løsning på.

De er en del af Assens Kommunes Tekniske Ejendomsserviceteam, som i samarbejde med et maskincenter har udviklet deres egen version af en gigantisk løvsuger, som via en kæmpeslange suger bladene direkte op på en stor trailer med en tilbygget kasse på.