Digitalisering
Datasikkerhed

Staten frarådes TikTok, mens kommuner blot skal risikovurdere

Mens Center for Cybersikkerhed helt har frarådet at have app’en TikTok installeret på deres tjenstlige enheder i statslige myndigheder, lyder anbefalingen til kommuner og andre offentlige private organisationer blot at lave en risikovurdering af at bruge app’en.

01. 03. 2023 - kl. 12:31
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

TikTok har trukket overskrift på overskrift de seneste dage, efter den omdiskuterede kinesisk ejede app gentagne gange er blevet frarådet installeret.

I sidste uge slettede flere folketingsmedlemmer og partier app’en, efter Folketinget frarådede brug af app’en, og siden har Center for Cybersikkerhed også frarådet, at TikTok bruges på tjenstlige enheder, som bruges af statslige myndigheder.