6 resultater

Flere kommuner lægger TikTok på is

Lås ikon

Center for Cybersikkerhed har meldt ud, af app’en TikTok udgør en sikkerhedsrisiko, og det får flere kommuner til helt at forbyde app’en på de kommunalt ansattes telefoner.

Farvel til kommunaldirektør og velkommen til nye chefer: Her er ugens navnenyt

Navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Kommuner knækker koden til at få unge ud af mistrivsel

Sundhed
Unge

Ni kommuner har sammen med Social- og Boligstyrelsen udviklet et lettilgængeligt tilbud om hurtig hjælp til unge i psykisk mistrivsel. Tilbuddet viser så lovende resultater, at det nu anbefales til alle kommuner.

Frisatte konservative sikrede københavnsk bevarelse af store bededag

Byråd
Arbejdsmarked

Både skolebørn og medarbejdere i København får fremover fri på store bededag trods regeringens afskaffelse. Regeringspartierne stod dog last og brast med partifællerne på Christiansborg.

Ny pulje skal finansiere forsøg med bestyrelser på plejehjem

Ældre
Folketinget

Både kommuner og private aktører kan søge en ny pulje, der skal sikre mere lokal forankring af plejehjem.

Tendenser præger både kommuner og Christiansborg, men kommunerne adskiller sig på et afgørende punkt

Lokaldemokrati
Demokrati
Administration

En ny rapport fra Djøfs ekspertudvalg om samspillet mellem Folketing, regering, embedsværk og medier kommer med anbefalinger til større fokus på lovlighed, mere gennemsigtighed i politiske beslutninger og bedre rammer for embedsværkets faglighed. Mens store samfundstendenser ser ud til at ramme både kommuner og Christiansborg, er det kommunale system garant for, at der i kommunerne er en grundlæggende tillid til embedsværket, mener KL’s administrerende direktør Kristian Vendelbo.