Navne

Farvel til kommunaldirektør og velkommen til nye chefer: Her er ugens navnenyt

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Illustration: Line Bisgaard

03. 03. 2023 - kl. 12:07
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ugens overflyvning over det kommunale landskab begynder denne gang i Kolding, der skal på jagt efter en ny kommunaldirektør. Den nuværende, Thomas Boe, har nemlig fået job som direktør hos Arkil Holding.

– Det er med stor ærgrelse, at jeg har modtaget Thomas’ opsigelse, men jeg ønsker ham naturligvis tillykke med jobbet. Han har fået tilbudt en betydningsfuld stilling, hvor han kan fortsætte sin karriere, efter at han i over 10 år har arbejdet hårdt for udviklingen af Kolding Kommune. Og jeg kan kun være stolt af at sende vores dygtige kommunaldirektør godt videre. Så jeg ønsker ham alt det bedste fremover, siger borgmester Knud Erik Langhoff (K) i en pressemeddelelse.