Flere kommuner lægger TikTok på is

Center for Cybersikkerhed har meldt ud, af app’en TikTok udgør en sikkerhedsrisiko, og det får flere kommuner til helt at forbyde app’en på de kommunalt ansattes telefoner.

Flere kommuner har beslutte at forbyde app'en TikTok på de ansattes arbejdstelefoner. Foto: Solen Feyissa/ Wikimedia Commons

03. 03. 2023 - kl. 12:27
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Debatten om TikTok-app’en har raset de seneste uger, og nu har flere kommuner besluttet, at deres ansatte slet ikke skal have mulighed for at have den omdiskuterede app installeret på deres telefon.

I Glostrup er man i således i gang med at lave et kategorisk forbud i kommunens it-systemer, ligesom der bliver lavet it-sikkerhedshåndbøger til ledere og medarbejdere med et afsnit om TikTok-forbuddet.