Byråd
Arbejdsmarked

Frisatte konservative sikrede københavnsk bevarelse af store bededag

Både skolebørn og medarbejdere i København får fremover fri på store bededag trods regeringens afskaffelse. Regeringspartierne stod dog last og brast med partifællerne på Christiansborg.

De københavnske skoleelever får stadig fri store bededag, hvis det står til et flertal af politikerne. Foto: Colourbox

03. 03. 2023 - kl. 12:07
Tekst af Mads Brandsen

Det varede en halv time inklusive en diskussion om, hvorvidt Københavns Kommune selv kan bestemme om en dag er en arbejdsdag eller ej.

Men på sit møde torsdag aften endte et snævert flertal i Københavns Borgerrepræsentation med at stemme for et medlemsforslag fra Dansk Folkeparti om at bevare store bededag som en lokal fridag for både skoleelever og ansatte i kommunen, der er Danmarks største arbejdsgiver.