Ny kommunaldirektør vil mindske økonomisk pres og finde nye løsninger

Tommy Christiansen bliver ny kommunaldirektør i Aalborg Kommune. Han har været konstitueret kommunaldirektør siden 1. januar og glæder sig til at fortsætte arbejdet med Aalborg Kommunes udvikling. Han har fokus på at mindske det økonomiske pres mest muligt og finde løsninger på store nationale udfordringer såsom unges mentale helbred.

Foto: Aalborg Kommune

07. 03. 2023 - kl. 10:15
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Et enigt ansættelsesudvalg har valgt 51-årige Tommy Christiansen som ny kommunaldirektør i Aalborg Kommune. Tommy Christiansen er et kendt ansigt for mange i Aalborg Kommune. Han har siden den 1. april sidste år været økonomidirektør og vicekommunaldirektør i Aalborg. Siden 1. januar i år har han også været konstitueret i stillingen som kommunaldirektør. Posten blev ledig, da forhenværende kommunaldirektør Christian Roslev fik et job som partner i et privat konsulentfirma.

– Aalborg Kommune er enormt heldige med at få en så stærk og dygtig profil i spidsen for landets tredje største kommune med 18.000 medarbejdere og syv forvaltninger. Det kræver en helhedsorienteret tilgang til at udvikle Aalborg Kommune, og den har Tommy Christiansen. Han har meget stærke kompetencer i ledelse af tværgående processer og udviklingsopgaver og har en inspirerende og engagerende ledelsesstil. Han er også enormt analytisk stærk i samspillet med det politiske niveau og meget vellidt blandt medarbejdere og samarbejdspartnere, så ansættelsen af Tommy Christiansen ser jeg som en stor gevinst for Aalborg Kommune, siger borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) i en pressemeddelelse.