Byråd
Ligestilling

Rådmand i opråb: Kønsmæssig skævvridning har indflydelse på politik

Samfundet går glip af et stort potentiale, og politiske beslutninger bliver truffet med blinde vinkler. Det er nogle af konsekvenserne ved, at der er færre kvinder end mænd i politik, mener rådmand i Odense Susanne Crawley Larsen (R).

Foto: Odense Kommune

08. 03. 2023 - kl. 10:07
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Der er fortsat for langt mellem kvinderne i politik – især på topposterne - og det har betydning for, hvilken politik der bliver ført. Det mener Susanne Crawley Larsen (R), børn- og ungerådmand i Odense Kommune.

I anledning af kvindernes internationale kampdag slår hun et slag for mere ligelig repræsentation mellem kønnene. Hun oplever nemlig i sit daglige virke i lokalpolitik, at der er blinde vinkler i forhold til en række emner.