Ældre

KL og Dansk Ældreråd: Alle plejehjem bør have et plejehjemsråd

Mere indflydelse skal sikre bedre trivsel og mere værdighed i hverdagen for landets plejehjemsbeboere. Derfor foreslår KL og Dansk Ældreråd, at alle plejehjem opretter et plejehjemsråd.

Michael Fenger (K), næstformand for KL’s sundheds- og ældreudvalg og borgmester i Gentofte, ser et stort potentiale i, at plejehjem opretter et plejehjemsråd. Foto: Gentofte Kommune

09. 03. 2023 - kl. 10:21
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Ældreplejen er under pres, og ikke sjældent er der i medierne historier om ældre og pårørende, der føler sig dårligt behandlet på kommunernes plejehjem.

Derfor anbefaler KL og Danske Ældreråd nu landets plejehjem at oprette et plejehjemsråd. Det kan være en god måde at styrke samskabelse af kvalitet og trivsel på landets plejehjem, mener de.