Sundhed
Rekruttering
Ældre

Ny aftale om dosispakket medicin skal aflaste kommunale medarbejdere

Det vækker glæde i KL, at Danske Regioner og PLO har indgået en aftale om dosispakket medicin. Aftalen skal udbrede ordningen til flere borgere og aflaste sundhedspersonalet i kommunerne.

Danske Regioner og PLO har indgået en længe ventet aftale om dosispakket medicin. Foto: Danmarks Apotekerforening

15. 03. 2023 - kl. 11:04
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

I dag bruger kommunale sygeplejersker og sosu-assistenter en stor del af deres arbejdstid på at putte piller i dosisæsker. Tid der kan bruges langt bedre, hvis medicinen i stedet bliver dosispakket.

Derfor vækker det glæde, at det er lykkes Danske Regioner og PLO (Praktiserende Lægers Organisation) at indgå en aftale, som skal få lægerne til at hjælpe kommunerne med at få så mange patienter som muligt over på dosispakket medicin og på den måde aflaste det kommunale sundhedspersonale.