Sundhed
Ældre

Set & Sket: Rygende skamstøtte sendes rundt

Statue skal skabe dialog om rygning, mindfulness hjælper både medarbejdere og borgere, og 11-årig ha lavet grundlag for jubilæumslogo: Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Den rygende pige starter sin rejse i Sportium i Varde og skal senere videre ud til andre idrætshaller i Varde. Foto: Varde Kommune

15. 03. 2023 - kl. 11:13
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Rygende 16-årig pige besøger Varde

Varde Kommune får besøg af skamstøtten Det rygende barn. Den unge pige er et symbol på Danmarks kedelige verdensrekord i at have den yngste rygestart med et gennemsnit på 16,4 år.

Hun begynder sin rejse i Sportium, hvor unge fra elevråd på folkeskoler og ungdomsuddannelser byder hende velkommen. Efterfølgende rundt til forskellige idrætshaller i kommunen.