Arbejdsmarked
Sundhed
Frisættelse

Partiledere: Frisætning kræver mod – men må ikke blive en spareøvelse

Frisætning, arbejdskraft og sundhed var på programmet, da partilederne mødtes på Kommunalpolitisk Topmøde.

Foto: Lars Horn/Baghuset

16. 03. 2023 - kl. 14:00
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

I den første partilederdebat siden folketingsvalget i efteråret ved Kommunalpolitisk Topmøde blev der torsdag snakket frisætning, arbejdskraft og sundhed.

Både den nuværende såvel som tidligere regeringer har bebudet frisættelse af kommunerne. Fokus på frit valg, afbureaukratisering og større rum til ledelse og faglighed er blevet nævnt igen og igen, men endnu er ikke meget sket. Første runde af partilederdebatten satte fokus på kommunalbestyrelsens rolle i velfærdssektoren.