6 resultater

Ældreminister: Vi er parate til at gå rigtig langt

KL
Ældre
Frisættelse

Frisættelse var til debat på Kommunalpolitisk Topmøde, hvor ældreminister Mette Kierkgaard (M) slog fast, at regeringen vil gå langt på frisættelsesdagsordenen, ligesom vigtigheden af medarbejdernes faglige frihed blev understreget.

Egne kommunale regler er ikke udfordringen i ældreplejen

Jura
Ældre

Både Aalborg og København har forsøgt sig med at fjerne unødigt bureaukrati på ældreområdet. Processen har været rigtig god, men for medarbejderne viste det sig ikke at gøre den store forskel, lyder konklusionen fra Aalborg.

Udsat skolestart og sænket klasseloft i indskolingen fortsætter

Skole
Finanslov
Folketinget

Regeringen vil i sit kommende forslag til en finanslov for 2023 fastholde de midler, der blev afsat på 2022-finansloven.

Tre NB-byrødder og omstridt museumschef smutter: Her er ugens navnenyt

Navne

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Dekan: En verden i krise kalder på tålmodig politik og mod til at eksperimentere

Ledelse

Kriserne står i kø, og det ændrer kravet til offentlige ledere. De skal i højere grad eksperimentere og ændre de store strukturer, end de skal forfine og effektivisere, hvor det virker opportunt, mener dekan Mikkel Vedby Rasmussen.

KL vil vende krav til OK-forhandlinger med byrådene

KL
Overenskomst

Et medlemsforslag fra Københavns Borgerrepræsentation er vedtaget og betyder, at lokalpolitikerne nu tages med på råd inden OK-forhandlingerne næste år.