Ledelse

Dekan: En verden i krise kalder på tålmodig politik og mod til at eksperimentere

Kriserne står i kø, og det ændrer kravet til offentlige ledere. De skal i højere grad eksperimentere og ændre de store strukturer, end de skal forfine og effektivisere, hvor det virker opportunt, mener dekan Mikkel Vedby Rasmussen.

Mikkel Vedby Rasmussen, dekan ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet, nuancerede den krisetilstand, der er blevet et vilkår i vores samfund. Foto: Lars Horn/Baghuset

17. 03. 2023 - kl. 10:20
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Samfundet er under forandring. De seneste år er kriserne væltet ned over os, og det stiller krav til de personer, der er med til at styre og lede landet.

Sådan lyder det fra dekan ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet Mikkel Vedby Rasmussen, der indledte fredagen på Kommunalpolitisk Topmøde med at nuancere den krisetilstand, der er blevet et vilkår i vores samfund.