Byråd

”Jeg er et af de irriterende børn, der sad sammen med de voksne, når der blev snakket politik”

Karsten Filsø (SF) kan i denne måned fejre 25 år som byrådsmedlem. Siden barnsben har han været interesseret i samfundet og politik, og i dag er det den grønne dagsorden, der optager den socialpædagogisk uddannede politiker. Trods sine mange år i lokalpolitik agter han stadig at blive ved.

Foto: Morten Stricker/Jysk Fynske Medier/Ritzau Scanpix

20. 03. 2023 - kl. 10:58
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Det giver stadig utrolig god mening at beskæftige sig med lokalt demokrati og lokal udvikling. Jeg er tillidsmand for dem, der har valgt mig, og jeg vil stadig være med til at tage de slagsmål og diskussioner, der skal til for at udvikle kommunen.

Sådan lyder det fra Karsten Filsø (SF), der er byrådsmedlem i Holstebro Kommune. Han har gennem sin politiske karriere siddet i to forskellige byråd, diverse bestyrelser, sågar været præsident og har ingen intentioner om at stoppe. Siden 2016 har han helliget sin tid til politik.