6 resultater

DF ville melde København ud af KL, men fik ikke opbakning

KL

Borgerrepræsentationen i København diskuterede torsdag, om kommunen skulle melde sig ud af KL som foreslået af Dansk Folkepartis Finn Rudaizky. Det ville få uoverskuelige konsekvenser for København, lød det fra modstandere af forslaget, som endte med at falde.

Direktører siger farvel på stribe: Her er ugens navnenyt

Navne
Administration
Ledelse

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.

Flere politikere oplever arbejdspres: Da to Aarhus-politikere gik ned med stress, måtte de se nærmere på kulturen

Arbejdsmiljø

81 procent af landets kommunalpolitikere oplever en høj arbejdsbelastning. Aarhus Kommune har sat initiativer i gang, efter to byrådsmedlemmer gik ned med stress.

Staten redder Midtjyllands Lufthavn

Transport
Administration

Regeringen har besluttet at give Midtjyllands Lufthavn statsstøtte. På et pressemøde senere ventes det at blive præsenteret, hvem der fremover skal beflyve ruten til København.

Frida er del af kedelig trend: Blev chikaneret med pizzaer og sexannonce

Lokaldemokrati

Hvis Frida Valbjørn Christensen (EL) havde børn, ville hun have overvejet sin karriere i Randers Byråd grundigere, efter hun er blevet udsat for at blive bombarderet med pizzaer bestilt til hendes hoveddør og kimet ned på grund af en sexannonce med hendes telefonnummer. De sociale medier har gjort det nemmere at chikanere, mener forsker.

Ny undersøgelse: Hver anden lokalpolitiker har været udsat for chikane

Arbejdsmiljø
Lokaldemokrati

En undersøgelse, som KL og Kronprins Frederiks Center for Offentlig Ledelse står bag, viser, at over halvdelen af landets kommunalpolitikere har været udsat for chikane, mens over 80 procent oplever, at det politiske arbejde medfører en høj arbejdsbelastning. Det er ultimativt en udfordring for demokratiet, mener KL’s administrerende direktør, Kristian Vendelbo.