5 resultater

Botilbud garanterer større medicinsikkerhed for beboere

KL
Sundhed

I 10 af landets kommuner er der skabt gode resultater med medicinsikre botilbud, og antallet af medicinfejl er reduceret. Det er sket gennem tværfagligt samarbejde, systematiske arbejdsgange og styrket viden inden for medicinhåndtering. Aktørerne bag projektet håber på, at resultaterne vil inspirere andre kommuner til gøre det samme.

”Det bekymrer mig voldsomt, at vi er under så stort økonomisk pres i kommunerne”

Økonomi
Byråd
Navne

Tommy Tønning (S) har siddet i Herning Byråd af to omgange. Det var oprindeligt et ønske om at ændre socialområdet, der fik ham ind i politik, efter hans søn blev diagnosticeret med infantil autisme. I dag interesserer han sig særligt for kommunale budgetter og er stærkt bekymret over det økonomiske pres, der opleves i kommunerne.

Idræt og fællesskaber er medicin mod mistrivsel

Idræt

I flere år har over halvdelen af landets kommuner samarbejdet med DGI om at styrke unges frivillighed og deltagelse i lokale idrætsforeninger. De seneste fem år har samarbejdet udviklet sig mere strategisk og i højere grad med fokus på børn og unges trivsel. Og resultaterne er mærkbare, mener DGI’s landsformand, Charlotte Bach Thomassen.

Jylland får mere energi fra solceller

Energi

Forekomsten af solceller som energikilde er størst i Jylland, hvor store anlæg trækker den samlede kapacitet op. På husholdningsniveau er det også i det jyske og på øerne, at flest har solpaneler på taget, viser opgørelse fra Danmarks Statistik.

Sådan sænkede Aarhus forbruget af oksekød med over 30 procent

Klima

En intern klimaafgift på oksekød har medført en ændret adfærd i Aarhus Kommune. Ikke engang de ældre på plejehjemmene savner deres bøffer, lyder det.