6 resultater

Regeringen præsenterer energikrisestab: Vi vil nå det hele på den halve tid

Energi
Forsyning
Klima

Onsdag præsenterede klima-, energi- og forsyningsminister Lars Aagaard (M) den nationale energikrisestab, NEKST, som skal øge tempoet i den grønne omstilling. Danmark skal være fri af gas, og vi skal have mere sol- og vindenergi på land, lyder titlerne på de to spor, krisestaben skal arbejde med. Der spiller kommunerne en nøglerolle, lød det fra ministeren.

Ny undersøgelse: Skoler har svært ved at håndtere digitale krænkelser

Digitalisering
Skole

Digitale krænkelser er et udbredt problem og har alvorlige konsekvenser for børn og unge. Alligevel mangler to ud af tre skoler en plan for, hvordan de skal håndtere konkrete sager om digitale krænkelser. Det viser en ny undersøgelse fra Det Kriminalpræventive Råd.

Aarhus vil gøre det lettere at være pårørende

Lås ikon

Pårørende i Aarhus Kommune får med en ny samlet indsats nu en håndsrækning, som skal gøre det lettere for pårørende at finde viden og få vejledning.

KL-formand om millioninvestering i det nære sundhedsvæsen: Vi skal tænke os godt om

Sundhed
Folketinget
KL

Regeringen vil styrke det nære sundhedsvæsen med mere behandling i eget hjem og investere 500 millioner kroner i digitale løsninger. Det vil være godt for borgerne, mener KL’s formand Martin Damm (V), der dog opfordrer til, at alle nu tænker sig godt om og ser det i sammenhæng med sundhedsstrukturkommissionens arbejde.

Set & Sket: Fem busser sendt til Ukraine

Idræt

Busser til Ukraine, bog der inspirerer til naturoplevelser og pædagogisk idræt: Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Thomas Kastrup-Larsen smider borgmesterkæden til sommer

Navne
Byråd

Aalborgs borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) meddelte tirsdag aften, at han ikke vil genopstille som borgmester. I løbet af nogle måneder vil han træde ud af politik for at søge nye udfordringer i sit arbejdsliv.