Aarhus vil gøre det lettere at være pårørende

Pårørende i Aarhus Kommune får med en ny samlet indsats nu en håndsrækning, som skal gøre det lettere for pårørende at finde viden og få vejledning.

29. 03. 2023 - kl. 10:29
Tekst af Ditte-Marie de Seréne d'Acqueria

Det skal være nemmere at være pårørende i Aarhus Kommune. Sådan lyder det fra kommunen, der har besluttet at oprette et pårørendecenter, som skal gøre det mere enkelt at finde viden og være pårørende.

Pårørende spiller en stor rolle i samarbejdet om deres nære forløb, og kommunen har konstateret, at mange pårørende oplever sorg, uvished og en følelse af utilstrækkelighed, fordi det er så belastende at være pårørende. I så stort omfang, at de selv får sundheds- og trivselsproblemer.