Ukraine
Natur
Idræt

Set & Sket: Fem busser sendt til Ukraine

Busser til Ukraine, bog der inspirerer til naturoplevelser og pædagogisk idræt: Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Foto: Aarhus Kommune

29. 03. 2023 - kl. 10:08
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

Aarhus har sendt busser til Ukraine

Fem busser blev fredag sendt fra Aarhus til Lviv i Ukraine. Busserne er blevet efterspurgt af borgmesteren i Lviv til transport og kollektiv trafik for de mange tusinde ukrainske flygtninge, der opholder sig i byen. I starten af krigen passerede to millioner gennem Lviv. Nu forventes 50.000 flygtninge fra det østlige Ukraine at blive permanent i byen.

Busserne er sendt afsted to dage efter, at Aarhus Byråd har indgået en venskabsbyaftale med Lviv.