Navne
Byråd

Thomas Kastrup-Larsen smider borgmesterkæden til sommer

Aalborgs borgmester Thomas Kastrup-Larsen (S) meddelte tirsdag aften, at han ikke vil genopstille som borgmester. I løbet af nogle måneder vil han træde ud af politik for at søge nye udfordringer i sit arbejdsliv.

Foto: Aalborg Kommune

29. 03. 2023 - kl. 09:42
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

I knap 10 år har borgmesteren i Aalborg heddet Thomas Kastrup-Larsen (S). Om nogle måneder vil den nordjyske storkommune dog have fået en ny borgmester, efter Thomas Kastrup-Larsen tirsdag aften i forbindelse med Socialdemokratiets repræsentantskabsmøde meldte ud, at han ikke vil genopstille som borgmesterkandidat ved KV25, og at han i løbet af nogle måneder vil træde ud af politik.

I en pressemeddelelse fra Socialdemokratiet sætter Thomas Kastrup-Larsen flere ord på sin beslutning.