5 resultater

Hvert fjerde forsøg på at rekruttere sosu’er var forgæves

Frisættelse

I en redegørelse fra Ældreministeriet fremgår det, at hvert fjerde rekrutteringsforsøg af social- og sundhedshjælpere sidste år slog fejl, da stillingerne ikke blev besat. Samtidig blev knap hver femte stilling besat af medarbejdere, der ikke havde alle de ønskede kvalifikationer.

Viborg undersøger regelbrud: Ansatte mistænkes for 500 uberettigede opslag i registre

Datasikkerhed
Jura
Sagsbehandling

Ved en stikprøvekontrol har Viborg Kommune fundet en række formodede overtrædelser af retningslinjerne for registeradgang. Fem ansatte formodes at have lavet op mod 500 uberettigede registeropslag, og det får nu personalemæssige konsekvenser.

Danske Regioner: Kommunale opgaver bør ligge i sundhedsloven

Ældre

Svækkede ældre skal have bedre hjælp, lyder det fra Danske Regioner, som mener, at kommunernes sundheds- og plejeopgaver entydigt bør ligge i sundhedsloven.

Venstre-borgmester overtager plads i KL’s bestyrelse for partifælle

KL
Navne

Allerød-borgmester Karsten Längerich (V) træder 1. april ind i KL’s bestyrelse, hvor han overtager for Rudersdals tidligere borgmester Jens Ive (V).

Allerød kæmper for forældrebetalte mellemmåltider

Børn

Det er for nylig gået op for Allerød Kommune, at den i en periode har brudt dagtilbudsloven ved at opkræve 100 procent forældrebetaling for mellemmåltider i daginstitutioner. Nu kæmper byrådets politikere for at få lov at fortsætte den meget populære ordning.