Børn

Allerød kæmper for forældrebetalte mellemmåltider

Det er for nylig gået op for Allerød Kommune, at den i en periode har brudt dagtilbudsloven ved at opkræve 100 procent forældrebetaling for mellemmåltider i daginstitutioner. Nu kæmper byrådets politikere for at få lov at fortsætte den meget populære ordning.

Foto: Colourbox

30. 03. 2023 - kl. 10:14
Tekst af Mads Dam Bendtsen, mdbe@kl.dk

De ærgrer sig i Allerød. Her har kommunen siden 2015 haft 100 procent forældrebetaling for alle måltider, der bliver serveret i daginstitutionerne – morgenmad, formiddagsmåltid, frokost og eftermiddagsmåltid.

Ordningen er udbredt i de fleste af kommunens daginstitutioner og er populær blandt forældrene, der selv skal stemme for eller imod den hvert andet år.