KL
Navne

Venstre-borgmester overtager plads i KL’s bestyrelse for partifælle

Allerød-borgmester Karsten Längerich (V) træder 1. april ind i KL’s bestyrelse, hvor han overtager for Rudersdals tidligere borgmester Jens Ive (V).

Karsten Längerich (V). Pressefoto

30. 03. 2023 - kl. 11:22
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Karsten Längerich (V), der er borgmester i Allerød, bliver fra 1. april nyt ansigt i KL’s bestyrelse. Her overtager han nemlig partifællen Jens Ives plads.

– Jens Ive har gjort et rigtig godt stykke arbejde, og jeg ser frem til at træde ind i KL’s bestyrelse og repræsentere de mange Venstre-byrådsmedlemmer i Hovedstadens 29 kommuner. Hovedstaden er jo den region i landet, hvor Venstre får tredjeflest stemmer til både kommunalvalg og folketingsvalg, siger Karsten Längerich i en pressemeddelelse fra Allerød Kommune og fortsætter: