Datasikkerhed
Jura
Sagsbehandling

Viborg undersøger regelbrud: Ansatte mistænkes for 500 uberettigede opslag i registre

Ved en stikprøvekontrol har Viborg Kommune fundet en række formodede overtrædelser af retningslinjerne for registeradgang. Fem ansatte formodes at have lavet op mod 500 uberettigede registeropslag, og det får nu personalemæssige konsekvenser.

Foto: Colourbox

30. 03. 2023 - kl. 11:45
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

I forbindelse med en stikprøve af brugen af registre i Viborg har kommunen konstateret en række formodede overtrædelser af de interne retningslinjer. Det oplyser kommunen i en pressemeddelelse.

Der er tale om, at fem medarbejdere over en periode på seks måneder formodes at have lavet 500 uberettigede opslag i registre.